Ekologia

Ekologia w Przedszkolu

Każ­da zabaw­ka i każ­da pomoc edu­ka­cyj­na uży­wa­na w naszym przed­szko­lu zosta­ła bar­dzo sta­ran­nie wyse­lek­cjo­no­wa­na przez zespół spe­cja­li­stów – tj. psy­cho­lo­ga + peda­go­ga + cer­ty­fi­ko­wa­ne­go tera­peu­tę SI. Uży­wa­my tyl­ko i wyłącz­nie zaba­wek i pomo­cy edu­ka­cyj­nych wyko­na­nych ze spraw­dzo­nych i natu­ral­nych mate­ria­łów (np. szkło, drew­no, eko­pla­stik).

W naszym przed­szko­lu nie ma żad­nych kolo­ro­wych i gra­ją­cych zaba­wek mogą­cych nie­ko­rzyst­nie wpły­wać na roz­wój ukła­du ner­wo­we­go dziec­ka w wie­ku przed­szkol­nym – jak wyni­ka z naszych wie­lo­let­nich już doświad­czeń zawo­do­wych oraz z licz­nych opra­co­wań nauko­wych. Wszyst­kie nasze wnę­trza cechu­je też bar­dzo sto­no­wa­ny wystrój – tak aby zapew­nić dzie­ciom nale­ży­ty kom­fort sen­so­rycz­ny pod­czas ich cało­dnio­we­go poby­tu w przed­szko­lu. Uni­ka­my też sytu­acji mogą­cych dopro­wa­dzić do zbyt­nie­go prze­bodź­co­wa­nia dzie­ci (np. zbyt gło­śna muzy­ka, zbyt  jaskra­we kolo­ry, syn­te­tycz­ne mate­ria­ły, zbyt duża ilość cukru w die­cie).

Jed­no­cze­śnie więk­szość naszych zaba­wek i pomo­cy edu­ka­cyj­nych typu puz­zle / sor­te­ry / liczy­dła / sudo­ku dla dzie­ci posia­da tyl­ko anglo­ję­zycz­ne (acz­kol­wiek bar­dzo intu­icyj­ne) instruk­cje. Bar­dzo waż­ny ele­ment pla­nu dnia w naszym przed­szko­lu sta­no­wi też zaba­wa swo­bod­na dzie­ci w tym licz­ne aktyw­no­ści kon­struk­cyj­ne, sen­so­rycz­ne, per­cep­cyj­ne i ana­li­tycz­no-badaw­cze (np. aso­cja­cje, tan­gra­my, memo­ry doty­ko­we, memo­ry logo­pe­dycz­ne, HO, kar­ty i pomo­ce wg meto­dy mon­tes­so­ri).

Szcze­gól­ną wagę przy­kła­da­my też do tzw. zaba­wy w uda­wa­nie oraz zaba­wy zwią­za­nej z przyj­mo­wa­niem róż­nych ról spo­łecz­nych (tj. np. zaba­wa naśla­dow­cza ver­sus zaba­wa tema­tycz­na) wg wyobraź­ni i indy­wi­du­al­nych pre­fe­ren­cji dzie­ci. Zaba­wy takie wpły­wa­ją bowiem pozy­tyw­nie na roz­wój u dzie­ci klu­czo­wych umie­jęt­no­ści spo­łecz­no-emo­cjo­nal­nych (TUS) takich jak np. współ­dzie­le­nie uwa­gi, pod­trzy­my­wa­nie rela­cji naprze­mien­nej, zro­zu­mie­nie inten­cji, pra­wi­dło­we rozu­mie­nie prze­no­śni i meta­fo­ry (ang. mind-reading).

Główne Filary Naszej Działalności:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

REGULACJA EMOCJONALNA

WSPARCIE W INTERAKCJACH

Przedszkole Ursus Warszawa SCERTS

Przedszkole Ursus SCERTS