Pomoce dydaktyczne
W Niepublicznym Przedszkolu Ursus SCERTS bardzo dużą wagę przykładamy do wszystkich używanych przez nas zabawek i pomocy edukacyjno-dydaktycznych. Przy wyborze zabawek i pomocy dydaktycznych kierujemy się zawsze następującymi zasadami:
NATURALNE MATERIAŁY
W swojej pracy nie używamy żadnych kolorowych i grających zabawek mogących niekorzystnie wpływać na układ nerwowy dziecka. Staramy się zawsze wybierać zabawki wykonane tylko i wyłącznie z naturalnych materiałów oraz w możliwie jak najbardziej stonowanych kolorach. Wszystkie nasze wnętrza cechuje też dość stonowany wystrój (np. meble).
NATURALISTYCZNE PRZEDMIOTY
W Niepublicznym Przedszkolu URSUS SCERTS unikamy jak ognia infantylizowania dzieci. Tym samym, zależy nam aby zabawki, z których dzieci korzystają podczas tzw. swobodnej zabawy rówieśniczej były jak najbardziej zbliżone do realnych przedmiotów dnia codziennego. Ma to również na celu prawidłowe kształtowanie umiejętności społecznych – zgodnie z głównymi założeniami np. pedagogiki Marii Montessori.
TEORIA UMYSŁU
Zgodnie z głównymi założeniami teorii umysłu (według Barona-Cohena) szczególną wagę w przedszkolu przykładamy do tzw. spontanicznej zabawy naśladowczej oraz do zabawy związanej z przyjmowaniem różnych ról społecznych (tj. zabawa tematyczna) według wyobraźni i indywidualnych preferencji dzieci. Zabawy te wpływają bowiem pozytywnie na rozwój u dzieci kluczowych umiejętności społecznych i emocjonalnych, takich jak np. współdzielenie uwagi, podtrzymywanie relacji naprzemiennej, rozumienie intencji i działania innych osób. Wspólne zabawy naśladowcze to też idealny czas na budowanie prawidłowych relacji rówieśniczych. Aby ułatwić dzieciom to zadanie zaopatrzyliśmy nasze przedszkole w szereg odpowiednich zabawek z tym związanych.
INTEGRACJA SENSORYCZNA
Nieodzowny element codziennej pracy edukacyjnej w przedszkolu stanowią również główne założenia metody Integracji Sensorycznej według A. Ayers. Miedzy innymi dlatego w naszej placówce znajduję się bardzo dużo zabawek i pomocy dydaktycznych o charakterze multisensorycznym tj. zabawek stymulujących jak najwięcej zmysłów dziecka (tzw. doświadczenia wielozmysłowe). Badania naukowe pokazują bowiem, że stymulacja sesnoryczna w obrębie kilku zmysłów jednocześnie powoduje tworzenie się nowych połączeń nerwowych w mózgu człowieka.
NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ
Jest to nadrzędna zasada w naszym przedszkolu! Dlatego staramy się zawsze zachować równowagę pomiędzy tzw. swobodną zabawą dzieci, a bardziej zorganizowaną edukacją. A właśnie z uwagi na fakt, iż każda zabawka znajdująca się w przedszkolu została bardzo starannie wyselekcjonowana przez zespół specjalistów to czas wolny przeznaczony na tzw. swobodną zabawę rówieśniczą ma zawsze wymiar mniej lub bardziej edukacyjny.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
Szeroko rozumiany dobrostan psychiczny stanowi jeden z głównych filarów amerykańskiego Modelu SCERTS. Poprzez udział dzieci np. w codziennych treningach umiejętności społecznych (TUS) oraz w naszych autorskich treningach umiejętności psychospołecznych (TUPS) w języku angielskim dbamy o ich wszechstronny rozwój społeczno-emocjonalny wykorzystując do tego liczne pomoce dydaktyczne.
IMMERSJA JĘZYKOWA
Znaczna większość naszych zabawek (w tym też np. puzzle, sortery, liczydła, sudoku etc) posiada tylko i wyłącznie anglojęzyczne opisy. Ma to na celu przyswajanie języka w jak najbardziej naturalny sposób – tj. koncepcja pełnego zanurzenia w języku obcym zwana też inaczej: metodą immersji językowej. Liczne badania naukowe pokazują, że nauka języka obcego w taki właśnie sposób charakteryzuje się relatywnie najwyższą efektywnością.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw