Pomoce dydaktyczne

W Nie­pu­blicz­nym  Przed­szko­lu Ursus SCERTS bar­dzo dużą wagę przy­kła­da­my do wszyst­kich uży­wa­nych przez nas zaba­wek i pomo­cy edu­ka­cyj­no-dydak­tycz­nych. Przy wybo­rze zaba­wek i pomo­cy dydak­tycz­nych kie­ru­je­my się zawsze nastę­pu­ją­cy­mi zasa­da­mi: 

NATURALNE MATERIAŁY

Scerts przedszkole naturalne materiały

W swo­jej pra­cy nie uży­wa­my żad­nych kolo­ro­wych i gra­ją­cych zaba­wek mogą­cych nie­ko­rzyst­nie wpły­wać na układ ner­wo­wy dziec­ka. Sta­ra­my się zawsze wybie­rać zabaw­ki wyko­na­ne tyl­ko i wyłącz­nie z natu­ral­nych mate­ria­łów oraz w moż­li­wie jak naj­bar­dziej sto­no­wa­nych kolo­rach. Wszyst­kie nasze wnę­trza cechu­je też dość sto­no­wa­ny wystrój (np. meble).  

NATURALISTYCZNE PRZEDMIOTY

Scerts przedszkole naturalistyczne przedmioty

W Nie­pu­blicz­nym Przed­szko­lu URSUS SCERTS uni­ka­my jak ognia infan­ty­li­zo­wa­nia dzie­ci. Tym samym, zale­ży nam aby zabaw­ki, z któ­rych dzie­ci korzy­sta­ją pod­czas tzw. swo­bod­nej zaba­wy rówie­śni­czej były jak naj­bar­dziej zbli­żo­ne do real­nych przed­mio­tów dnia codzien­ne­go. Ma to rów­nież na celu pra­wi­dło­we kształ­to­wa­nie umie­jęt­no­ści spo­łecz­nych – zgod­nie z głów­ny­mi zało­że­nia­mi np. peda­go­gi­ki Marii Mon­tes­so­ri. 

TEORIA UMYSŁU 

Scerts przedszkole-teoria umysłu

Zgod­nie z głów­ny­mi zało­że­nia­mi teo­rii umy­słu (według Baro­na-Cohe­na) szcze­gól­ną wagę w przed­szko­lu przy­kła­da­my do tzw. spon­ta­nicz­nej zaba­wy naśla­dow­czej oraz do zaba­wy zwią­za­nej z przyj­mo­wa­niem róż­nych ról spo­łecz­nych (tj. zaba­wa tema­tycz­na) według wyobraź­ni i indy­wi­du­al­nych pre­fe­ren­cji dzie­ci. Zaba­wy te wpły­wa­ją bowiem pozy­tyw­nie na roz­wój u dzie­ci klu­czo­wych umie­jęt­no­ści spo­łecz­nych i emo­cjo­nal­nych, takich jak np. współ­dzie­le­nie uwa­gi, pod­trzy­my­wa­nie rela­cji naprze­mien­nej, rozu­mie­nie inten­cji i dzia­ła­nia innych osób. Wspól­ne zaba­wy naśla­dow­cze to też ide­al­ny czas na budo­wa­nie pra­wi­dło­wych rela­cji rówie­śni­czych. Aby uła­twić dzie­ciom to zada­nie zaopa­trzy­li­śmy nasze przed­szko­le w sze­reg odpo­wied­nich zaba­wek z tym zwią­za­nych. 

INTEGRACJA SENSORYCZNA

Scerts przedszkole integracja sensoryczna

Nie­odzow­ny ele­ment codzien­nej pra­cy edu­ka­cyj­nej w przed­szko­lu sta­no­wią rów­nież głów­ne zało­że­nia meto­dy Inte­gra­cji Sen­so­rycz­nej według A. Ayers. Mie­dzy inny­mi dla­te­go w naszej pla­ców­ce znaj­du­ję się bar­dzo dużo zaba­wek i pomo­cy dydak­tycz­nych o cha­rak­te­rze mul­ti­sen­so­rycz­nym tj. zaba­wek sty­mu­lu­ją­cych jak naj­wię­cej zmy­słów dziec­ka (tzw. doświad­cze­nia wie­lo­zmy­sło­we). Bada­nia nauko­we poka­zu­ją bowiem, że sty­mu­la­cja sesno­rycz­na w obrę­bie kil­ku zmy­słów jed­no­cze­śnie powo­du­je two­rze­nie się nowych połą­czeń ner­wo­wych w mózgu czło­wie­ka. 

NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ

Scerts przedszkole nauka poprzez zabawę

Jest to nad­rzęd­na zasa­da w naszym przed­szko­lu! Dla­te­go sta­ra­my się zawsze zacho­wać rów­no­wa­gę pomię­dzy tzw. swo­bod­ną zaba­wą dzie­ci, a bar­dziej zor­ga­ni­zo­wa­ną edu­ka­cją. A wła­śnie z uwa­gi na fakt, iż każ­da zabaw­ka znaj­du­ją­ca się w przed­szko­lu zosta­ła bar­dzo sta­ran­nie wyse­lek­cjo­no­wa­na przez zespół spe­cja­li­stów to czas wol­ny prze­zna­czo­ny na tzw. swo­bod­ną zaba­wę rówie­śni­czą ma zawsze wymiar mniej lub bar­dziej edu­ka­cyj­ny. 

INTELIGENCJA EMOCJONALNA

Scerts przedszkole inteligencja emocjonalna

Sze­ro­ko rozu­mia­ny dobro­stan psy­chicz­ny sta­no­wi jeden z głów­nych fila­rów ame­ry­kań­skie­go Mode­lu SCERTS. Poprzez udział dzie­ci np. w codzien­nych tre­nin­gach umie­jęt­no­ści spo­łecz­nych (TUS) oraz w naszych autor­skich tre­nin­gach umie­jęt­no­ści psy­cho­spo­łecz­nych (TUPS) w języ­ku angiel­skim dba­my o ich wszech­stron­ny roz­wój spo­łecz­no-emo­cjo­nal­ny wyko­rzy­stu­jąc do tego licz­ne pomo­ce dydak­tycz­ne. 

IMMERSJA JĘZYKOWA

Scerts przedszkole nauka impresja językowa

Znacz­na więk­szość naszych zaba­wek (w tym też np. puz­zle, sor­te­ry, liczy­dła, sudo­ku etc) posia­da tyl­ko i wyłącz­nie anglo­ję­zycz­ne opi­sy. Ma to na celu przy­swa­ja­nie języ­ka w jak naj­bar­dziej natu­ral­ny spo­sób – tj. kon­cep­cja peł­ne­go zanu­rze­nia w języ­ku obcym zwa­na też ina­czej: meto­dą immer­sji języ­ko­wej. Licz­ne bada­nia nauko­we poka­zu­ją, że nauka języ­ka obce­go w taki wła­śnie spo­sób cha­rak­te­ry­zu­je się rela­tyw­nie naj­wyż­szą efek­tyw­no­ścią.

SOCIAL COMMUNICATION

EMOTIONAL REGULATION

TRANSACTIONAL SUPPORT

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

REGULACJA EMOCJONALNA

WSPARCIE W INTERAKCJACH

Przedszkole Ursus Warszawa SCERTS

Przedszkole Ursus SCERTS