Autorski Program
Autorski Program w Przedszkolu
Pracujemy według naszego autorskiego programu, ale w oparciu o wyniki najnowszych badań naukowych w dziedzinie neurodydaktyki i edukacji. Trzy główne filary naszej działalności to komunikacja społeczna, regulacja emocjonalna i wsparcie w interakcjach według polskiej adaptacji Modelu SCERTS. Jesteśmy pierwszą tego typu placówką edukacyjną w Polsce. Naszą pracę poddajemy stałej superwizji.
W myśl głównych założeń pierwszej polskiej adaptacji tego modelu, tj. Model SCERTS Poland®, w szczególności zależy nam na rozwoju u dzieci w wieku przedszkolnym: umiejętności komunikacyjnych, umiejętności społecznych, kompetencji emocjonalnych i umiejętności interpersonalnych.
Bliskie nam jest podejście projektowe, zamiłowanie do natury, koncepcja pełnego zanurzenia w języku obcym, rozwój krytycznego myślenia, czy wreszcie wychowanie poprzez ruch, muzykę i sztukę, tj. np. Arteterapia i Sensoplastyka + MDS: Metoda Dobrego Startu wg. M. Bogdanowicz – nowa wersja angielska + Aktywne Słuchanie Muzyki wg. B. Strauss + Program Aktywności Ruchowej wg. M. Ch. Knillów + Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne + Mindfullnes + Joga dla dzieci.
Ważnym aspektem naszej pracy jest też podejście polisensoryczne – w myśl m.in. głównych założeń teorii integracji sensorycznej i MDS. W tym celu używamy licznych pomocy sensorycznych, a cała przestrzeń wraz z jej wyposażeniem została bardzo starannie zaplanowana przez certyfikowanego terapeutę wg metody Integracji Sensorycznej – II stopień. Staramy się też na co dzień zapewnić wszystkim naszym podopiecznym jak największy komfort sensoryczny i tzw. multisensoryczny kanał przekazu informacji.
W skrócie można powiedzieć, że zaproponowany przez nas autorski model pracy to bardziej pewna filozofia, aniżeli konkretna metoda pracy. Model SCERTS Poland to próba nieco bardziej holistycznego spojrzenia na kwestie edukacji w Polsce. Model ten wykorzystuje metody niedyrektywne, oparte na podstawowych założeniach podejścia poznawczego (np. neurodydaktyka) i humanistycznego. Jest to zatem model bardzo wszechstronny i wielowymiarowy.
Nasz multidyscyplinarny model pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym charakteryzuje się też dużą otwartością na inkorporację innych elementów z wybranych metod i technik edukacyjnych – takich jak np. SI, NVC, STEAM, MDS, Montessori.
Główne Filary Naszej Działalności:
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw