Dlaczego My?
1. Posiadamy wieloletnie już doświadczenie zawodowe w takich działaniach, jak:
- prowadzenie niepublicznych placówek oświatowych dla dzieci w różnym wieku (np. punkt opieki dziennej + punkt przedszkolny + niepubliczne przedszkole integracyjne + niepubliczna szkoła podstawowa).
- edukacji dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych (SPE).
- kompleksowej opiece psychologiczno-pedagogicznej nad dziećmi w różnym wieku.
2. Stworzyliśmy miejsce innowacyjnej edukacji – Niepubliczne Przedszkole Ursus SCERTS to pierwsze w Polsce niepubliczne przedszkole prowadzone według głównych założeń metodologicznych amerykańskiego Modelu SCERTS!
3. Dla naszych przedszkolaków przygotowaliśmy bogaty i różnorodny program zajęć dodatkowych organizowanych zarówno na terenie przedszkola, jak i poza nim – wszystko w ramach czesnego oraz bez żadnych ukrytych opłat.
4. W ramach codziennych zajęć tematycznych realizujemy całoroczny plan edukacyjny podstawy programowej wychowania przedszkolnego MEN – korzystając przy tym z różnych multisensorycznych metod i pomocy dydaktycznych.
5. Staramy się zawsze zachować odpowiednią równowagę pomiędzy swobodną zabawą dzieci, a bardziej zorganizowaną edukacją. Dodatkowo wszystkie przedmioty (w tym np. zabawki i pomoce dydaktyczne) zostały wcześniej specjalnie wyselekcjonowane przez zespół specjalistów pracujących na co dzień z dziećmi – dzięki temu czas wolny przeznaczony na tzw. swobodną zabawę rówieśniczą ma również wymiar edukacyjny!
6. W każdej (maksymalnie 14-osobowej grupie) opiekę nad dziećmi sprawują następujące osoby:
- anglojęzyczny nauczyciel (native speaker) – porozumiewający się z dziećmi wyłącznie w języku angielskim, np. podczas zajęć porannego kręgu (TUPS).
- nauczyciel wychowania przedszkolnego – będący jednocześnie nauczycielem języka angielskiego, który prowadzi m.in. codziennie zajęcia stolikowe z podstawy programowej wychowania przedszkolnego (MEN) oraz regularne zajęcia z języka angielskiego.
- magister psycholog dziecięcy (8h/dzień) – z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w opiece nad dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Trzy Główne Filary Naszej Działalności:
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw
Nasza placówka mieści się na warszawskim Ursusie na osiedlu Skorosze, niedaleko galerii handlowej. Dysponujemy ogrodzonym placem zabaw z kuchnią błotną i innymi atrakcjami dla dzieci. Realizujemy obowiązującą w Polsce podstawę programową wychowania przedszkolnego (według aktualnych wytycznych MEN) wzbogacając ją o liczne zajęcia dodatkowe takie, jak np.: Metoda Dobrego Startu (MDS) – nowa wersja angielska + Bajkoterapia – w tym np. bajki psychoedukacyjne, bajki relaksacyjne, bajki psychoterapeutyczne + Trening Umiejętności Społecznych (TUS) + Zajęcia przyrodnicze – w tym różne zajęcia z udziałem zwierząt + Wybrane pakiety wg. STEM i STEAM (ang. Science + Technology + Engineering + Art + Mathematics) + Eksperymenty sensoryczno-fizyczno-chemiczne – cykliczne zajęcia w ramach czesnego.
W ramach cyklicznych eksperymentów sensorycznych w roku szkolnym 2024/2025 zaplanowaliśmy:
Slime z piaskiem kinetycznym
Wulkan Emocji
Eksperymenty UV
Suchy Lód
Zamieć Śnieżna
Wstęga Mobiusa
Nurek Kartezjusza
Tarcza Newtona
Eksperymenty z wodą
Mery i Polimery
Morska Piana
Kosmos
Poza stałą opłatą (w ramach czesnego) nie pobieramy nigdy żadnych dodatkowych opłat za udział dzieci w organizowanych przez nas zajęciach dodatkowych i to zarówno tych na terenie przedszkola (np. zooterapia, teatrzyki dla dzieci, eksperymenty sensoryczne) jak i tych poza przedszkolem (np. wspólne wyjścia do parku nauki).
Prowadzimy też (codziennie) zajęcia tematyczne podczas których poruszamy tematy z całorocznego planu edukacyjnego wg MEN w podejściu projektowym i multisensorycznym. Staramy się też zawsze zachować odpowiednią równowagę pomiędzy swobodną zabawą dzieci, a nieco bardziej zorganizowaną edukacją. A jako że każda rzecz znajdująca się w naszym przedszkolu została najpierw bardzo starannie wyselekcjonowana przez specjalistów (pracujących na co dzień z dziećmi w wieku przedszkolnym) to czas wolny przeznaczony na tak zwaną swobodną zabawę rówieśniczą również ma wymiar mniej lub bardziej edukacyjny – w myśl zasady UCZYMY BAWIĄC i NAUKA POPRZEZ ZABAWĘ!
Dodatkowo w każdej grupie opiekę nad dziećmi sprawuje lektor języka angielskiego tj. native-speaker który porozumiewa się z dziećmi tylko i wyłącznie w języku angielskim. Prowadzimy też (codziennie) zaplanowane zajęcia dydaktyczne z języka angielskiego z polskojęzycznym nauczycielem – w ramach czesnego.