ADAPTACJA
W Przedszkolu Ursus SCERTS nie stosujemy behawioralnego systemu kar i nagród. Dzieci w naszej placówce mają prawo do przeżywania różnych emocji – również takich jak np. złość czy smutek, zwłaszcza w okresie adaptacji. Wspieramy dzieci i rodziców w ich emocjonalnym rozwoju (ER), tworząc miejsce pełne empatii i wzajemnego szacunku.
Staramy się też dawać naszym podopiecznym czas i przestrzeń na wszystkie emocje, ucząc jednocześnie poszanowania dla granic i emocji innych osób. Bezpieczeństwo dzieci – zwłaszcza w sytuacjach dla nich trudnych – jest dla nas zawsze priorytetem.
Stale zachęcamy nasze przedszkolaki do budowania wzajemnych relacji opartych na przyjaźni (ang. LEAP: Learning and Playing with Peers wg Modelu SCERTS). Jako placówka o charakterze inkluzywnym nie wykluczamy też nikogo ze względu na płeć, kolor skóry, niepełnosprawność czy przynależność etniczną. Zwracamy się z szacunkiem do wszystkich osób i tego samego staramy się uczyć naszych wychowanków.
Kładziemy duży nacisk na budowanie u dzieci poczucia własnej wartości – z zachowaniem odpowiedniej równowagi pomiędzy dbałością o własne potrzeby, a uważnością i otwartością na potrzeby innych osób (empatyczna komunikacja).
Każdy dzień w przedszkolu rozpoczynamy od zajęć porannego kręgu, podczas których dzieci (oprócz standardowego powitania) mają czas i przestrzeń na opowiedzenie o wszystkich przeżywanych przez siebie emocjach (TUS i TUPS).
Zajęcia te stanowią stały element planu dnia (PLAN DALTOŃSKI) i są prowadzone zarówno w języku polskim, jak i po angielsku. Podczas zajęć porannego kręgu (TUPS) oraz w trakcie późniejszych zajęć dydaktycznych wspólnie pracujemy nad tym, aby wszystkie dzieci w naszym przedszkolu czuły się ważnymi członkami swojej grupy rówieśniczej (ang. LEAP: Learning and Playing with Peers wg Modelu SCERTS).
Bliskie są nam ideały empatycznej komunikacji wg. Marshalla B. Rosenberga, 8 podstawowych zasad Rodzicielstwa Bliskości wg. Willama i Marthy Sears, a także wybrane elementy pedagogiki Marii Montessori, czyli np. uporządkowana i minimalistyczna przestrzeń, dobór pomocy dydaktycznych wspierających samodzielność dziecka, nauka poprzez różne doświadczenia sensoryczne, prawo do przeżywania wszystkich emocji – bez próby ich oceniania ze strony osób dorosłych, czy wreszcie: empatia / szacunek i wzajemne zrozumienie.
Zapraszamy do obejrzenia naszych przykładowych pomocy edukacyjnych o charakterze multisensorycznym w zakładce:
Trzy Główne Filary Naszej Działalności:
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw