Autorski Program
Autorski Program w Przedszkolu
Pracujemy według naszego autorskiego programu ale w oparciu o wyniki najnowszych badań naukowych w dziedzinie neurodydaktyki i edukacji. Trzy główne filary naszej działalności to komunikacja społeczna, regulacja emocjonalna i wsparcie w interakcjach według polskiej adaptacji Modelu SCERTS. Jesteśmy pierwszą tego typu placówką edukacyjną w Polsce. Naszą pracę poddajemy stałej superwizji.
W myśl głównych założeń pierwszej polskiej adaptacji tego modelu tj. Model SCERTS Poland® w szczególności zależy nam na rozwoju u dzieci w wieku przedszkolnym ich umiejętności komunikacyjnych + umiejętności społecznych + kompetencji emocjonalnych + umiejętności interpersonalnych.
Bliskie jest nam podejście projektowe, zamiłowanie do natury, koncpecja pełnego zanurzenia w języku obcym, rozwój krytycznego myślenia, czy wreszcie wychowanie poprzez ruch, muzykę i sztukę tj. np. Arteterapia i Sensoplastyka + MDS: Metoda Dobrego Startu wg. M. Bogdanowicz – nowa wersja angielska + Aktywne Słuchanie Muzyki wg. B. Strauss + Program Aktywności Ruchowej wg. M. Ch. Knillów + Metoda Ruchu Rozwijającego wg. W. Sherborne + Mindfullnes + Joga dla dzieci.
Ważnym aspektem naszej pracy jest też podejście polisensoryczne w myśl m.in. głównych założeń teorii integracji sensorycznej i MDS. W tym celu na przykład używamy licznych pomocy sensorycznych a cała przestrzeń wraz z jej wyposażeniem została bardzo starannie zaplanowana przez certyfikowanego terapeutę wg metody Integracji Sensorycznej-II stopień. Staramy się też na co dzień zapewnić wszystkim naszym podopiecznym jak największy komfort sensoryczny i tzw. multisensoryczny kanał przekazu informacji.
W skrócie można powiedzieć że zaproponowany przez nas autorski model pracy to bardziej pewna filozofia, aniżeli konkretna metoda pracy. Model SCERTS Poland to też próba nieco bardziej holistycznego spojrzenia na kwestie edukacji w Polsce. Model ten wykorzystuje metody niedyrektywne oparte na podstawowych założeniach podejścia poznawczego (np. neurodydaktyka) i humanistycznego. Jest to zatem model bardzo wszechstronny i wielowymiarowy.
Ten multidyscyplinarny model pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym charakteryzuje się też dużą otwartością na inkorporację innych elementów (z wybranych) metod i technik edukacyjnych takich jak np. SI, NVC, STEAM, MDS, Montessori.
Główne Filary Naszej Działalności:
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw