Autorski Program

Autorski Program w Przedszkolu

Pra­cu­je­my według nasze­go autor­skie­go pro­gra­mu ale w opar­ciu o wyni­ki naj­now­szych badań nauko­wych w dzie­dzi­nie neu­ro­dy­dak­ty­ki i edu­ka­cji. Trzy głów­ne fila­ry naszej dzia­łal­no­ści to komu­ni­ka­cja spo­łecz­na, regu­la­cja emo­cjo­nal­na i wspar­cie w inte­rak­cjach według pol­skiej adap­ta­cji Mode­lu SCERTS. Jeste­śmy pierw­szą tego typu pla­ców­ką edu­ka­cyj­ną w Pol­sce. Naszą pra­cę pod­da­je­my sta­łej super­wi­zji.

W myśl głów­nych zało­żeń pierw­szej pol­skiej adap­ta­cji tego mode­lu tj. Model SCERTS Poland® w szcze­gól­no­ści zale­ży nam na roz­wo­ju u dzie­ci w wie­ku przed­szkol­nym ich umie­jęt­no­ści komu­ni­ka­cyj­nych + umie­jęt­no­ści spo­łecz­nych + kom­pe­ten­cji emo­cjo­nal­nych + umie­jęt­no­ści inter­per­so­nal­nych.

Bli­skie jest nam podej­ście pro­jek­to­we, zami­ło­wa­nie do natu­ry, konc­pe­cja peł­ne­go zanu­rze­nia w języ­ku obcym, roz­wój kry­tycz­ne­go myśle­nia, czy wresz­cie wycho­wa­nie poprzez ruch, muzy­kę i sztu­kę tj. np. Arte­te­ra­pia i Sen­so­pla­sty­ka + MDS: Meto­da Dobre­go Star­tu wg. M. Bog­da­no­wicz – nowa wer­sja angiel­ska + Aktyw­ne Słu­cha­nie Muzy­ki wg. B. Strauss + Pro­gram Aktyw­no­ści Rucho­wej wg. M. Ch. Knil­lów + Meto­da Ruchu Roz­wi­ja­ją­ce­go wg. W. Sher­bor­ne + Mind­ful­l­nes + Joga dla dzie­ci.

Waż­nym aspek­tem naszej pra­cy jest też podej­ście poli­sen­so­rycz­ne w myśl m.in. głów­nych zało­żeń teo­rii inte­gra­cji sen­so­rycz­nej i MDS. W tym celu na przy­kład uży­wa­my licz­nych pomo­cy sen­so­rycz­nych a cała prze­strzeń wraz z jej wypo­sa­że­niem zosta­ła bar­dzo sta­ran­nie zapla­no­wa­na przez cer­ty­fi­ko­wa­ne­go tera­peu­tę wg meto­dy Inte­gra­cji Sen­so­rycz­nej-II sto­pień. Sta­ra­my się też na co dzień zapew­nić wszyst­kim naszym pod­opiecz­nym jak naj­więk­szy kom­fort sen­so­rycz­ny i tzw. mul­ti­sen­so­rycz­ny kanał prze­ka­zu infor­ma­cji.

W skró­cie moż­na powie­dzieć że zapro­po­no­wa­ny przez nas autor­ski model pra­cy to bar­dziej pew­na filo­zo­fia, ani­że­li kon­kret­na meto­da pra­cy. Model SCERTS Poland to też pró­ba nie­co bar­dziej holi­stycz­ne­go spoj­rze­nia na kwe­stie edu­ka­cji w Pol­sce. Model ten wyko­rzy­stu­je meto­dy nie­dy­rek­tyw­ne opar­te na pod­sta­wo­wych zało­że­niach podej­ścia poznaw­cze­go (np. neu­ro­dy­dak­ty­ka) i huma­ni­stycz­ne­go. Jest to zatem model bar­dzo wszech­stron­ny i wie­lo­wy­mia­ro­wy.

Ten mul­ti­dy­scy­pli­nar­ny model pra­cy z dzieć­mi w wie­ku przed­szkol­nym i wcze­snosz­kol­nym cha­rak­te­ry­zu­je się też dużą otwar­to­ścią na inkor­po­ra­cję innych ele­men­tów (z wybra­nych) metod i tech­nik edu­ka­cyj­nych takich jak np. SI, NVC, STEAM, MDS, Mon­tes­so­ri.

Główne Filary Naszej Działalności:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

REGULACJA EMOCJONALNA

WSPARCIE W INTERAKCJACH

Przedszkole Ursus Warszawa SCERTS

Przedszkole Ursus SCERTS