Dwujęzyczność — Język angielski

Dwujęzyczność

Jeste­śmy przed­szko­lem dwu­ję­zycz­nym. W prak­ty­ce ozna­cza to iż jeden z opie­ku­nów w każ­dej gru­pie przed­szkol­nej roz­ma­wia z dzieć­mi tyl­ko i wyłącz­nie w języ­ku angiel­skim. Dzię­ki temu nasi pod­opiecz­ni mają kon­takt z języ­kiem obcym przez cały dzień – meto­da immer­sji języ­ko­wej.

Nauka języ­ka angiel­skie­go tyl­ko i wyłącz­nie w tra­dy­cyj­ny spo­sób bywa nie­kie­dy żmud­na i mono­ton­na dla dzie­ci w wie­ku przed­szkol­nym. Dzie­ci mają wów­czas do opa­no­wa­nia mnó­stwo słó­wek i zwro­tów. Zupeł­nie ina­czej dzia­ła tzw. meto­da immer­sji języ­ko­wej (od ang. immer­sion – zanu­rze­nie). W skró­cie moż­na powie­dzieć że tech­ni­ka ta pole­ga na komu­ni­ka­cji w wybra­nym języ­ku obcym w try­bie cią­głym tj. np. przez cały dzień poby­tu dziec­ka w przed­szko­lu. Licz­ne bada­nia nauko­we poka­zu­ją też że nauka języ­ka obce­go w ten wła­śnie spo­sób cha­rak­te­ry­zu­je się wyso­ką efek­tyw­no­ścią. Immer­sja języ­ko­wa to ina­czej: przy­swa­ja­nie języ­ka w jego żywej i natu­ral­nej for­mie – tj. bez koniecz­no­ści zapa­mię­ty­wa­nia poje­dyn­czych słó­wek czy skom­pli­ko­wa­nych struk­tur gra­ma­tycz­nych.

Dłu­go­trwa­łe słu­cha­nie i mówie­nie w języ­ku obcym (np. język angiel­ski) anga­żu­je kil­ka zmy­słów jed­no­cze­śnie – tj. wspo­mnia­na wcze­śniej sty­mu­la­cja poli­sen­so­rycz­na i pozna­nie wie­lo­zmy­sło­we. Dla­te­go też z cza­sem nauka języ­ka obce­go (np. język angiel­ski) przy­cho­dzi dzie­ciom coraz szyb­ciej i coraz łatwiej. Dzie­ci zaczy­na­ją nie tyl­ko mówić ale też myśleć w języ­ku angiel­skim!

Ponad­to pod­czas swo­bod­nej zaba­wy rówie­śni­czej dzie­ci w naszym przed­szko­lu uży­wa­ją pra­wie i wyłącz­nie anglo­ję­zycz­nych zaba­wek i pomo­cy dydak­tycz­nych. Dodat­ko­wo w ramach cze­sne­go pro­wa­dzi­my też regu­lar­ne lek­cje (zaję­cia) z języ­ka angiel­skie­go pod okiem meto­dy­ka z podzia­łem na dwie gru­py wie­ko­we. Bada­nia nauko­we poka­zu­ją bowiem, iż okres wzmo­żo­ne­go roz­wo­ju kom­pe­ten­cji języ­ko­wych to okres do ok. 5/6 roku życia dziec­ka.

Główne Filary Naszej Działalności:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

REGULACJA EMOCJONALNA

WSPARCIE W INTERAKCJACH

Przedszkole Ursus Warszawa SCERTS

Przedszkole Ursus SCERTS