Opieka Psychologa
Opieka Psychologa w Przedszkolu
Szeroko rozumiany dobrostan psychiczny stanowi jeden z głównych filarów naszej działalności edukacyjnej tj. Emotional Regulation wg Modelu SCERTS. W tym celu na przykład w każdej grupie pracuje minimum jedna osoba z wykształceniem psychologicznym oraz z doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – w podejściu niedyrektywnym.
Poprzez regularne treningi umiejętności społecznych (TUS) – w podejściu niedyrektywnym oraz poprzez nasz autorski program TUPS tj. Trening Umiejętności Psycho – Społecznych w języku angielskim dbamy m.in. o wszechstronny rozwój poznawczo-społeczno-emocjonalny dzieci, w tym zwłaszcza dzieci nieśmiałych, dzieci wysokowrażliwych, dzieci z zaburzeniami modulacji sensorycznej i ASD.
Poprzez regularne zajęcia typu TUS i TUPS budujemy też u naszych podopiecznych odporność psychiczną do życia w jakże szybko zmieniającym się ostatnio świecie (np. epidemia). Ponadto rozpoznając i nazywając podstawowe emocje dzieci uczą się prawidłowo rozpoznawać uczucia własne i uczucia innych osób (empatia). W pracy nad emocjami wykorzystujemy m.in. główne założenia teorii umysłu i teorii centralnej koherencji wg. S. Barona-Cohena i A. Leslie i U. Firth (1985).
Odpowiednia równowaga i stabilność emocjonalna jest też zdaniem naukowców niezbędnym elementem umożliwiającym dzieciom przyswajanie nowych informacji z otoczenia (neurodydaktyka). Celem prawidłowej regulacji emocjonalnej w formie regularnych zajęć wg TUS i TUPS jest też m.in. przygotowanie dzieci do radzenia sobie ze swoimi pozytywnymi versus negatywnymi emocjami w przyszłości.
Ponadto zdaniem naukowców każdy żywy organizm dąży do homeostazy (czyli inaczej: do optymalnego stanu pobudzenia emocjonalnego) gdyż tylko taki zoptymalizowany stan pobudzenia emocjonalnego pozwala nam na prawidłową adaptację do wymagań życia codziennego. Optymalny stan pobudzenia emocjonalnego możemy też porównać do konstruktu psychologicznego zwanego: FLOW.
Tym samym szeroko rozumiany dobrostan psychiczny i prawidłowa regulacja emocjonalna (tj. Emotional Regulation wg Modelu SCERTS) stanowią jeden z głównych filarów naszej działalności edukacyjnej.
Główne Filary Naszej Działalności:
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
- Immersja Językowa
- Empatyczna Komunikacja
- Podejście Bliskościowe
REGULACJA EMOCJONALNA
- Integracja Sensoryczna
- Trening Umiejętności Społecznych
- Dieta Bez Cukru – Zdrowe Żywienie
WSPARCIE W INTERAKCJACH
- Kameralne Grupy
- Elementy Montessori
- Prywatny Plac Zabaw