Opieka Psychologa

Opieka Psychologa w Przedszkolu

Sze­ro­ko rozu­mia­ny dobro­stan psy­chicz­ny sta­no­wi jeden z głów­nych fila­rów naszej dzia­łal­no­ści edu­ka­cyj­nej tj. Emo­tio­nal Regu­la­tion wg Mode­lu SCERTS. W tym celu na przy­kład w każ­dej gru­pie pra­cu­je mini­mum jed­na oso­ba z wykształ­ce­niem psy­cho­lo­gicz­nym oraz z doświad­cze­niem w pra­cy z dzieć­mi w wie­ku przed­szkol­nym i wcze­snosz­kol­nym – w podej­ściu nie­dy­rek­tyw­nym. 

Poprzez regu­lar­ne tre­nin­gi umie­jęt­no­ści spo­łecz­nych (TUS) – w podej­ściu nie­dy­rek­tyw­nym oraz poprzez nasz autor­ski pro­gram TUPS tj. Tre­ning Umie­jęt­no­ści Psy­cho – Spo­łecz­nych w języ­ku angiel­skim dba­my m.in. o wszech­stron­ny roz­wój poznaw­czo-spo­łecz­no-emo­cjo­nal­ny dzie­ci, w tym zwłasz­cza dzie­ci nie­śmia­łych, dzie­ci wyso­kow­raż­li­wych, dzie­ci z zabu­rze­nia­mi modu­la­cji sen­so­rycz­nej i ASD.

Poprzez regu­lar­ne zaję­cia typu TUS i TUPS budu­je­my też u naszych pod­opiecz­nych odpor­ność psy­chicz­ną do życia w jak­że szyb­ko zmie­nia­ją­cym się ostat­nio świe­cie (np. epi­de­mia). Ponad­to roz­po­zna­jąc i nazy­wa­jąc pod­sta­wo­we emo­cje dzie­ci uczą się pra­wi­dło­wo roz­po­zna­wać uczu­cia wła­sne i uczu­cia innych osób (empa­tia). W pra­cy nad emo­cja­mi wyko­rzy­stu­je­my m.in. głów­ne zało­że­nia teo­rii umy­słu i teo­rii cen­tral­nej kohe­ren­cji wg. S. Baro­na-Cohe­na i A. Leslie i U. Firth (1985).

Odpo­wied­nia rów­no­wa­ga i sta­bil­ność emo­cjo­nal­na jest też zda­niem naukow­ców nie­zbęd­nym ele­men­tem umoż­li­wia­ją­cym dzie­ciom przy­swa­ja­nie nowych infor­ma­cji z oto­cze­nia (neu­ro­dy­dak­ty­ka). Celem pra­wi­dło­wej regu­la­cji emo­cjo­nal­nej w for­mie regu­lar­nych zajęć wg TUS i TUPS jest też m.in. przy­go­to­wa­nie dzie­ci do radze­nia sobie ze swo­imi pozy­tyw­ny­mi ver­sus nega­tyw­ny­mi emo­cja­mi w przy­szło­ści.

Ponad­to zda­niem naukow­ców każ­dy żywy orga­nizm dąży do home­osta­zy (czy­li ina­czej: do opty­mal­ne­go sta­nu pobu­dze­nia emo­cjo­nal­ne­go) gdyż tyl­ko taki zop­ty­ma­li­zo­wa­ny stan pobu­dze­nia emo­cjo­nal­ne­go pozwa­la nam na pra­wi­dło­wą adap­ta­cję do wyma­gań życia codzien­ne­go. Opty­mal­ny stan pobu­dze­nia emo­cjo­nal­ne­go może­my też porów­nać do kon­struk­tu psy­cho­lo­gicz­ne­go zwa­ne­go: FLOW.

Tym samym sze­ro­ko rozu­mia­ny dobro­stan psy­chicz­ny i pra­wi­dło­wa regu­la­cja emo­cjo­nal­na (tj. Emo­tio­nal Regu­la­tion wg Mode­lu SCERTS) sta­no­wią jeden z głów­nych fila­rów naszej dzia­łal­no­ści edu­ka­cyj­nej.

Główne Filary Naszej Działalności:

KOMUNIKACJA SPOŁECZNA

REGULACJA EMOCJONALNA

WSPARCIE W INTERAKCJACH

Przedszkole Ursus Warszawa SCERTS

Przedszkole Ursus SCERTS