Kim jesteśmy?

Julita Siemiątkowska-Sujka

dr n. med. i nauk o zdro­wiu (War­szaw­ski Uni­wer­sy­tet Medycz­ny), magi­ster poli­ty­ki spo­łecz­nej (Uni­wer­sy­tet War­szaw­ski), magi­ster spo­łecz­nej psy­cho­lo­gii kli­nicz­nej (Uni­wer­sy­tet SWPS), spe­cja­list­ka ds. zarzą­dza­nia oświa­tą i orga­ni­za­cja­mi poza­rzą­do­wy­mi. Absol­went­ka stu­diów pody­plo­mo­wych w zakre­sie peda­go­gi­ki, oli­go­fre­no­pe­da­go­gi­ki i zarzą­dza­nia (SGH). Cer­ty­fi­ko­wa­ny tera­peu­ta rekre­acji rucho­wej o spe­cjal­no­ści: alpa­ko­te­ra­pia. Nauczy­ciel mia­no­wa­ny i wykła­dow­ca m.in. w Szko­le Wyż­szej im. Paw­ła Włod­ko­wi­ca w Płoc­ku oraz w Wyż­szej Szko­le Komu­ni­ko­wa­nia, Poli­to­lo­gii i Sto­sun­ków Mię­dzy­na­ro­do­wych w War­sza­wie. Pra­co­wa­ła też w Insty­tu­cie Pomnik Cen­trum Zdro­wia Dziec­ka (IPCZD) na sta­no­wi­sku psy­cho­lo­ga – młod­sze­go asy­sten­ta. Ukoń­czy­ła sze­reg spe­cja­li­stycz­nych kur­sów i szko­leń doty­czą­cych pra­cy z dzieć­mi (w tym z dzieć­mi o tzw. spe­cjal­nych potrze­bach edu­ka­cyj­nych SPE) takich jak, m.in.

  • Meto­da Dobre­go Star­tu prof. M. Bog­da­no­wicz (CWRO).
  • Zabu­rze­nia prze­twa­rza­nia słu­cho­we­go CAPD (CWRO).
  • Roz­wi­ja­nie Umie­jęt­no­ści Spo­łecz­nych (CWI).
  • Tre­ning Dra­mo­wy dla Tre­ne­rów (DRAMAWAY).
  • Kurs Pod­sta­wo­wy Dogo­te­ra­pii (PERRO).
  • Poro­zu­mie­nie bez prze­mo­cy w pra­cy nauczy­cie­la (STIMULUS).
  • Dzie­ci jako boha­te­ro­wie wła­sne­go roz­wo­ju: podej­ście Reg­gio Emi­lia (EDUAKCJA).
  • Wyko­rzy­sta­nie ADOS 2 w prak­ty­ce kli­nicz­nej (UW).
  • Komu­ni­ka­cja wspo­ma­ga­ją­ca i alter­na­tyw­na (AAC).
  • Sen­so­pla­sty­ka – pla­sty­ka sen­so­rycz­na dla dzie­ci w wie­ku od 0 do 100 lat.
 

Twór­czy­ni pierw­szej pol­skiej adap­ta­cji Mode­lu SCERTS – Model SCERTS Poland® sta­no­wią­cej zastrze­żo­ny znak towa­ro­wy na tere­nie Pol­ski i całej Unii Euro­pej­skiej. Autor­ka książ­ki pt. Tera­pia auty­zmu bez kar i nagród?

Magdalena Pytel

psy­cho­log – nauczy­ciel, magi­ster spo­łecz­nej psy­cho­lo­gii kli­nicz­nej (Uni­wer­sy­tet SWPS). Absol­went­ka 4‑letniej Szko­ły Psy­cho­te­ra­pii Huma­ni­stycz­nej INTRA. Ukoń­czy­ła stu­dia pody­plo­mo­we w zakre­sie peda­go­gi­ki oraz edu­ka­cji i reha­bi­li­ta­cji osób z auty­zmem i zespo­łem Asper­ge­ra. Spe­cja­list­ka ds. zarzą­dza­nia oświa­tą z wie­lo­let­nim doświad­cze­niem zawo­do­wym w pra­cy na sta­no­wi­sku dyrek­to­ra róż­nych pla­có­wek oświa­to­wych. Posia­da też doświad­cze­nie w psy­cho­te­ra­pii indy­wi­du­al­nej dzie­ci, mło­dzie­ży i osób doro­słych (m.in. Cen­trum Psy­cho­te­ra­pii KONTAKT / PRO-AUTISM  / AMEDIS / PROMITIS / ODIS / VITAMED / MAGO) oraz w porad­nic­twie indy­wi­du­al­nym i gru­po­wym dla rodzi­ców dzie­ci w róż­nym wie­ku. Ukoń­czy­ła licz­ne pol­skie i zagra­nicz­ne szko­le­nia potwier­dza­ją­ce jej wie­dzę i umie­jęt­no­ści w zakre­sie pra­cy z dzieć­mi (w tym z dzieć­mi o tzw. spe­cjal­nych potrze­bach edu­ka­cyj­nych SPE), takie jak, m.in.

  • Dia­gno­za funk­cjo­nal­na: pro­fil psy­cho­edu­ka­cyj­ny PEPR (CT Indy­go).
  • Two­rze­nie Indy­wi­du­al­nych Pro­gra­mów Edu­ka­cyj­nych IPET (CT Indy­go).
  • Meto­da Dobre­go Star­tu prof. M. Bog­da­no­wicz (CWRO).
  • Sto­so­wa­na Ana­li­za Zacho­wa­nia ABA (CWI).
  • Tre­at­ment and Edu­ca­tion of Auti­stic and Com­mu­ni­ca­tion Rela­ted Han­di­cap­ped Chil­dren (UK).
  • Intro­duc­tion & Appli­ca­tion to SCERTS Model (UK).
  • Wyko­rzy­sta­nie ADOS‑2 w prak­ty­ce kli­nicz­nej (UW).
  • Komu­ni­ka­cja wspo­ma­ga­ją­ca i alter­na­tyw­na (AAC).
  • Sen­so­pla­sty­ka – pla­sty­ka sen­so­rycz­na dla dzie­ci w wie­ku od 0 do 100 lat.