Kim jesteśmy?
Julita Siemiątkowska-Sujka
dr n. med. i nauk o zdrowiu (Warszawski Uniwersytet Medyczny), magister polityki społecznej (Uniwersytet Warszawski), magister społecznej psychologii klinicznej (Uniwersytet SWPS), specjalistka ds. zarządzania oświatą i organizacjami pozarządowymi. Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie pedagogiki, oligofrenopedagogiki i zarządzania (SGH). Certyfikowany terapeuta rekreacji ruchowej o specjalności: alpakoterapia. Nauczyciel mianowany i wykładowca m.in. w Szkole Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku oraz w Wyższej Szkole Komunikowania, Politologii i Stosunków Międzynarodowych w Warszawie. Pracowała też w Instytucie Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka (IPCZD) na stanowisku psychologa – młodszego asystenta. Ukończyła szereg specjalistycznych kursów i szkoleń dotyczących pracy z dziećmi (w tym z dziećmi o tzw. specjalnych potrzebach edukacyjnych SPE) takich jak, m.in.
- Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz (CWRO).
- Zaburzenia przetwarzania słuchowego CAPD (CWRO).
- Rozwijanie Umiejętności Społecznych (CWI).
- Trening Dramowy dla Trenerów (DRAMAWAY).
- Kurs Podstawowy Dogoterapii (PERRO).
- Porozumienie bez przemocy w pracy nauczyciela (STIMULUS).
- Dzieci jako bohaterowie własnego rozwoju: podejście Reggio Emilia (EDUAKCJA).
- Wykorzystanie ADOS 2 w praktyce klinicznej (UW).
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC).
- Sensoplastyka – plastyka sensoryczna dla dzieci w wieku od 0 do 100 lat.
Twórczyni pierwszej polskiej adaptacji Modelu SCERTS – Model SCERTS Poland® stanowiącej zastrzeżony znak towarowy na terenie Polski i całej Unii Europejskiej. Autorka książki pt. Terapia autyzmu bez kar i nagród?
Magdalena Pytel
psycholog – nauczyciel, magister społecznej psychologii klinicznej (Uniwersytet SWPS). Absolwentka 4‑letniej Szkoły Psychoterapii Humanistycznej INTRA. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki oraz edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Specjalistka ds. zarządzania oświatą z wieloletnim doświadczeniem zawodowym w pracy na stanowisku dyrektora różnych placówek oświatowych. Posiada też doświadczenie w psychoterapii indywidualnej dzieci, młodzieży i osób dorosłych (m.in. Centrum Psychoterapii KONTAKT / PRO-AUTISM / AMEDIS / PROMITIS / ODIS / VITAMED / MAGO) oraz w poradnictwie indywidualnym i grupowym dla rodziców dzieci w różnym wieku. Ukończyła liczne polskie i zagraniczne szkolenia potwierdzające jej wiedzę i umiejętności w zakresie pracy z dziećmi (w tym z dziećmi o tzw. specjalnych potrzebach edukacyjnych SPE), takie jak, m.in.
- Diagnoza funkcjonalna: profil psychoedukacyjny PEPR (CT Indygo).
- Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjnych IPET (CT Indygo).
- Metoda Dobrego Startu prof. M. Bogdanowicz (CWRO).
- Stosowana Analiza Zachowania ABA (CWI).
- Treatment and Education of Autistic and Communication Related Handicapped Children (UK).
- Introduction & Application to SCERTS Model (UK).
- Wykorzystanie ADOS‑2 w praktyce klinicznej (UW).
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna (AAC).
- Sensoplastyka – plastyka sensoryczna dla dzieci w wieku od 0 do 100 lat.